Äitiysliikunta


Odottavan äidin liikuntahetki

Tämä tunti on sinulle odottava äiti. Voit odottaa esikoista tai raskauksia voi olla takana enemmänkin. 
Kurssin tavoitteena on

  • Valmistaa kehoa synnytykseen
  • Ylläpitää tai kohottaa odottavan äidin kuntoa
  • Edistää ja tukea äidin ja vauvan hyvinvointia

Kurssilla liikutaan lempeästi omaa kehoa kuunnelleen. Liikkeet valitaan raskauden eri vaiheet huomioiden, joten voit osallistua kurssille, missä vaiheessa raskautta tahansa. 

Äidin oma liikuntahetki

Tämä tunti on synnyttäneen äidin oma liikuntahetki. 

Kurssin tavoitteena on

  • Tukea synnytyksestä palautumista
  • Lantionpohjan lihasten vahvistaminen
  • Tukea pikkulapsi arjessa jaksamista ja positiivisen mielialan säilyttäminen

Kurssilla liikutaan yksilölliset tarpeet huomioiden ja maltillisella liikkumisella löydetään tuntemus omaan kehoon uudelleen. Kurssin aluksi on myös mahdollisuus selvittää vatsalihasten erkauman tilanne. Voit osallistua kurssille, kun olet käynyt jälkitarkastuksessa ja saanut luvan liikunnalle. Muutoin ei ole merkitystä, minkälainen aika synnytyksestä on kulunut.

Ryhmä on kurssimuotoinen ja kokoontuu kahdeksan kertaa.

EMME SAANEET VALITETTAVASTI TARPEEKSI OSALLISTUJIA KURSSILLE, JOTEN JOUDUMME PERUMAAN KURSSIN SYKSYN OSALTA.

Olisimme kiitollisia, jos voisit antaa palautetta, että mikä sinut saisi tulemaan kurssille tai miksi et tullut, niin tietäisimme missä parantaa ja voisimme järjestää kurssin tulevaisuudessa. Palautetta pystyy antamaan alla olevalla lomakkeella: